Meny
23.04.2019

Vedlikeholder heiser for en milliard mennesker

Hver dag kjører over en milliard mennesker heiser og rulletrapper fra Kone. Nå bruker de Salesforce for å drive proaktivt vedlikehold til 450 000 kunder verden rundt.

Kones nye strategi er å kombinere den kunstige intelligensen Salesforce Einstein med IBM Watson IoT til å drastisk forenkle arbeidet til Kones mange serviceteknikere. Den globale organisasjonen har nå over 55.000 ansatte, hvorav halvparten av dem jobber ute i felten.
   Med Salesforce kan vi nå gjøre våre tjenester i felten mer proaktive. Dette forbedrer både sikkerhet og forutsigbarheten til utstyret vårt. Da får vi bedre forståelse for kundenes behov, sier Michael Williams, leder for Service field solutions i Kone Service Business.

360 graders oversikt
Med Einstein Image Recognition får reparatørene nå mulighet til å enkelt identifisere deler og komponenter, sjekke lagerstatus og samtidig avklare neste steg for reparasjonen, alt via et felles system fra Salesforce. Kone jobber målrettet med flere innovative steg fremover for å nå ut i nye områder. Ved å kombinere data fra service ute i felten, med salgsdata fra kundene, vil Kone oppnå en 360 graders oversikt over sine brukere.
   – Det er utrolig spennende. Dette er grunnen til at vi for noen få år siden bestemte oss for å omstille servicetilbudet fullstendig å vise at det er en klar fordel ved å velge oss. Vi ser nå at med en dyp innsikt i kundenes behov, hentet inn med teknologier som Watson og Einstein, at vi yter service som møter behovene til kundene på en måte som aldri før har vært mulig, sier Henrik Ehrnrooth, CEO i Kone.
   Samlet sett vokser befolkningen i urbane områder globalt med 200 000 mennesker hver dag. Kone er representert i over 60 land, inkludert Norge, og har samlet utplassert 1,2 millioner heiser og rulletrapper. I fjor omsatte selskapet globalt for 8,9 milliarder Euro.
   Salesforce har helt klart vært en av våre viktigste teknologipartnere. Når vi ser på deres informasjonsplattform er det helt klart noe som har hjulpet Kones vekst enormt, sier Ehrnrooth.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no