
03.09.2012
Revolusjonerende norsk skipsdesign
Ulstein Group lanserte verdensnyheten ”Ulstein Bridge Vision” under den store olje- og energimessen i Stavanger. Siden 2009 har verftet og industrikonsernet jobbet med utviklingen av konseptet. Det hele startet med at Ulstein fikk starthjelp til idéutvikling fra Designdrevet innovasjonsprogram (DIP). Programmet ledes av Norsk Designråd.I løpet av tre år har 479 virksomheter fra 90 bransjer søkt om til sammen 220 millioner kroner i innovasjonsstøtte fra DIP. I alt har 53 bedrifter i Norge fått totalt 18 millioner kroner i DIP-støtte.
– Dette har vært så vellykket og er såpass unikt i internasjonal målestokk at dette bør føres videre. Ved å hjelpe utvalgte prosjekter med designdrevet innovasjon, oppnår vi resultater som gir inspirasjon, læring, kunnskap og kompetanse både til næringslivet, forsknings- og utdanningsmiljøene og samfunnet som helhet, sier Giske.





















































































































































