Meny
06.09.2025

Pizzaer, tilbehør og underholdning i samme pizzaemballasje

Av og til hender det at det skjer litt innovasjon innen pizzaemballasje, men det er ikke lett å gjøre så mye nytt med det. Smurfit Westrock har imidlertid tatt problemet på alvor, og sammen med den spanske pizzakjeden Papa Johns har de utviklet en løsning som mildt sagt er annerledes.

Etasjepizza med topping i en «Tremendous Triple Box». Foto: Smurfit Westrock


Den nye løsningen rommer to pizzaer, fire toppinger og en underholdningsopplevelse. Den kalles «Tremendous Triple Box», og har et innovativt forbrukeremballasjedesign som rommer to pizzaer og fire toppinger i én beholder og forvandles til en interaktiv fotball- eller basketballkamp.

Denne løsningen, designet og produsert av Smurfit Westrock Spania, er et tydelig eksempel på hvordan emballasje kan overskride sin tradisjonelle rolle og bli et verktøy for kundelojalitet og underholdning, og forbedre kundeopplevelsen fra første interaksjon.

Samarbeidet mellom Smurfit Westrock og Papa Johns startet i 2016, samtidig som merkets første franchise åpnet i Spania, på Serrano Street i Madrid.

Designet til Smurfit Westrocks «Tremendous Triple Box» fungerer som en visuell og interaktiv ressurs med høy effekt for å forsterke Papa Johns merkeidentitet. Denne typen emballasjeløsning er fullt tilpassbar takket være teknologier som digitaltrykk, som gir en høykvalitets finish, eller offsettrykk, som tilbyr opptil fem ganger høyere oppløsning enn konvensjonell teknologi. Dette lar Smurfit Westrocks kunder tilpasse emballasje for spesifikke kampanjer, forsterke sin visuelle identitet og fange forbrukernes oppmerksomhet, noe som gjør esken til en ekte kanal for merkevarekommunikasjon og -opplevelse.

– Hos Smurfit Westrock tror vi at emballasje har kraften til å forvandle forholdet mellom merkevarer og deres forbrukere, sier Teo Pastors, salgs- og markedssjef for Smurfit Westrock Spania, Portugal og Marokko.

– I tillegg til å beskytte et produkt, kan det skape verdi, differensiering og en ekte emosjonell forbindelse. Med en strategi som kombinerer innovasjon, bærekraft og design, hjelper vi kundene våre med å forvandle hver løsning til en minneverdig opplevelse.

– Samarbeidet med Papa Johns er et tydelig eksempel på hvordan emballasje kan øke verdien av en kampanje og overraske forbrukeren ved hvert berøringspunkt, mener Pastors.

Skamfullt måltid

Det finnes enklere måter å tiltrekke seg oppmerksomhet med pizzaemballasje, noe avisen Aftonbladet i Sverige nylig rapporterte om. Pizzeria Ramilio i Kinna hadde bestilt ny emballasje fra et svensk selskap som igjen fikk dem trykket i Tyrkia. Normalt ville det stå «Smakfullt måltid» på emballasjen, men et sted gikk noe galt, det står «Skamfullt måltid». Pizzeriaeieren var ikke fornøyd med å få fem tusen av disse levert, men det viste seg snart at det var positivt. Kunder setter stor pris på teksten på emballasjen, og det kommer inn kunder som bare vil forsikre seg om at de får pizzaen sin levert i slik emballasje.

Vi har alle hatt litt dårlig samvittighet på et tidspunkt fordi vi har spist en kaloririk pizza, kanskje det er det som gjenspeiles i den store interessen?!

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no