Meny
03.11.2023

Norges grådigste bank?

Jeg er dessverre ikke overrasket over svarene jeg fikk når jeg googlet ordene «DNB grådig».

Av: Leslie Henriksen, ansvarlig redaktør, Ingeniøravisen Ny Teknikk

Her er et bittelite utvalg:

Hamrer løs på DNB etter ny renteøkning: – Det er grådig– Uholdbart at finansnæringen håver inn, mens folk må finregne på familiebudsjettet.
Rødt-leder, Marie Sneve Martinussen.


Dårlig service, upersonlig og den grådigste banken i Norge. Først med renteoppgang på lån og den siste til å sette ned renten.

DNB-kunde på bytt.no

Dyre gebyrer, som er lite oversiktlige før de automatisk belastes. Høye påslag på valutatransaksjoner.
DNB-kunde på bytt.no

DNB gjør det igjen: Kritikkverdig rentepraksis og rekordresultat
Hvorfor er det ikke massiv flukt av kunder fra DNB til andre banker som er mer kundeorientert?

DN.no

– Grådige, norske bankledere
– Norske bankledere med Kjerstin Braathen i DNB i spissen skryter av store renteinntekter og svært gode marginer. Det er umusikalsk når mange låntakere, og spesielt unge, sliter med å få endene til å møtes. Nå bør Finansforbundet sette søkelyset på grådigheten til norske bankledere.

Finansfokus.no

Umoralsk grådighet
Mens låntakerne blør og lurer på hvorfor det er så lite på kontoen, bader bankfolket i sine pengebinger.

vg.no

Grådighet har en grense, DNB
Jeg trodde jeg hadde opplevd alt av grådighet etter ti år i Luksusfellen. Inntil nå.

Dagbladet.no

Det er ikke til å fatte og begripe at DNB har privatkunder igjen. Jeg kan røpe at jeg har vært storfornøyd kunde i Sbanken i over 20 år, og ble veldig glad når Konkurransetilsynet sa nei til at DNB fikk kjøpe banken. Men så kom Konkurranseklagenemnda på banen og satte, overraskende nok, tilsynets nei til side.

Siden har jeg brukt mye tid og krefter på både å finne en ny passende bank, og ikke minst med å kvitte meg med den gamle. Det skulle vise seg å bli en krevende øvelse å kvitte seg med bedriftskontoen etter at DNB har overtatt. Dette har jeg holdt på med siden 18. september, med siste purring per e-post 24. oktober. Nå fikk jeg beskjed om overtrekk på denne kontoen som jeg ikke vil ha, de har belastet kontoen for gebyr av bedriftskort. Så nå står den med 274 kroner i minus. Jeg kastet meg på telefonen, men etter 50 minutter i kø ga jeg opp (jeg må jo jobbe litt også). Ny e-post er sendt. Spennende å se om jeg noen gang blir kvitt denne kontoen.

 

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no