Norges grådigste bank?
Jeg er dessverre ikke overrasket over svarene jeg fikk når jeg googlet ordene «DNB grådig».
Av: Leslie Henriksen, ansvarlig redaktør, Ingeniøravisen Ny Teknikk
Her er et bittelite utvalg:
Hamrer løs på DNB etter ny renteøkning:
– Det er grådig– Uholdbart at finansnæringen håver
inn, mens folk må finregne på familiebudsjettet.
Rødt-leder, Marie Sneve Martinussen.
Dårlig service, upersonlig og den
grådigste banken i Norge. Først med renteoppgang på lån og den siste til å
sette ned renten.
DNB-kunde på bytt.no
Dyre gebyrer, som er lite oversiktlige
før de automatisk belastes. Høye påslag på valutatransaksjoner.
DNB-kunde på bytt.no
DNB gjør det igjen: Kritikkverdig
rentepraksis og rekordresultat
Hvorfor er det ikke massiv flukt av
kunder fra DNB til andre banker som er mer kundeorientert?
DN.no
– Grådige, norske bankledere
– Norske bankledere med Kjerstin
Braathen i DNB i spissen skryter av store renteinntekter og svært gode
marginer. Det er umusikalsk når mange låntakere, og spesielt unge, sliter med å
få endene til å møtes. Nå bør Finansforbundet sette søkelyset på grådigheten
til norske bankledere.
Finansfokus.no
Umoralsk grådighet
Mens låntakerne blør og lurer på
hvorfor det er så lite på kontoen, bader bankfolket i sine pengebinger.
vg.no
Grådighet har en grense, DNB
Jeg trodde jeg hadde opplevd alt av
grådighet etter ti år i Luksusfellen. Inntil nå.
Dagbladet.no
Det er ikke til å fatte og begripe at
DNB har privatkunder igjen. Jeg kan røpe at jeg har vært storfornøyd kunde i
Sbanken i over 20 år, og ble veldig glad når Konkurransetilsynet sa nei til at
DNB fikk kjøpe banken. Men så kom Konkurranseklagenemnda på banen og satte,
overraskende nok, tilsynets nei til side.
Siden har jeg brukt mye tid og krefter
på både å finne en ny passende bank, og ikke minst med å kvitte meg med den
gamle. Det skulle vise seg å bli en krevende øvelse å kvitte seg med
bedriftskontoen etter at DNB har overtatt. Dette har jeg holdt på med siden 18.
september, med siste purring per e-post 24. oktober. Nå fikk jeg beskjed om
overtrekk på denne kontoen som jeg ikke vil ha, de har belastet kontoen for
gebyr av bedriftskort. Så nå står den med 274 kroner i minus. Jeg kastet meg på
telefonen, men etter 50 minutter i kø ga jeg opp (jeg må jo jobbe litt også). Ny
e-post er sendt. Spennende å se om jeg noen gang blir kvitt denne kontoen.