Meny
07.02.2022

Maritech lanserer Analytics og miljørapportering for logistikkmarkedet

Med Maritech Analytics Logistics, kan man nå få full oversikt over blant annet kunder, leverandører, transportkorridorer, faktureringsgrad, kapasitetsutnyttelse og leveringspresisjon.

Dette gjør det enklere å overvåke og iverksette de justeringene som skal til for å effektivisere vareflyten, øke lønnsomheten og få en mer bærekraftig drift.  
   – Vi er glade for å kunne dele nyheten om at vi nå lanserer et nytt rapporterings- og styringssystem, skreddersydd for selskaper innen transport- og logistikknæringen.
    – Kundene våre sitter med svært store datamengder, som vi kan hjelpe dem med å utnytte bedre enn i dag. Analytics henter data fra Timpex TMS, og bearbeider, analyserer og visualiserer dataene slik at de enkelt kan gi anvendelig innsikt, forteller Ove Gjelstenli, Sales Director Logistics i Maritech.  
   – Du kan også få satt opp blant annet miljø- og finansrapportering i det samme systemet. Med utslipps-analyser fra alle turer, kan transportmidlene utnyttes optimalt, samtidig som du forenkler rapportering og sparer både miljø og ressurser. Du får oversikt over trender og kan sammenligne for å se hvor endringer kan gi størst effekt. Det blir jo også mye enklere å dokumentere at miljø-tiltak har effekten de er ment å ha.  
   – Når det gjelder finansrapportering, vil dette være spesielt nyttig for selskaper med en konsernstruktur, sier VP Data Science i Maritech, Oddvar Husby.
  – Her opplever vi at de aller fleste har et stort behov for bedre oversikt over konsernregnskap og balanse. Via regnskapsrapporter i Analytics kan du sammenligne data på konsernnivå og enkelt få oversikt over totalen. I tillegg kan du koble regnskapstall til data fra Timpex-systemene, og få samlet visualisering i Analytics-dashboardet.
   – Slik kan du spare mye tid, og sikre bedre beslutningsgrunnlag, avslutter Husby.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no