Meny
02.01.2007

eFaktura-veksten fortsetter: Avtale nummer 2 millioner inngått

Bruken av eFaktura har blitt fordoblet siden september i fjor. Den 31. oktober ble eFaktura-avtale nr. 2 millioner inngått mellom Silje Midttun og Tele2.

Dette var den andre eFaktura-avtalen Midttun inngikk med få dagers mellomrom. Millionavtalen ble markert med overrekkelse av blomster i hennes bank, DnB NOR i Bergen.

 

Silje Midttun velger eFaktura fordi hun ønsker at betaling av regninger skal være så enkelt som mulig.

Avtalene er enkle å inngå fordi det ”popper opp” i nettbanken og er bare å svare ”ja” på. Hun og samboeren velger alltid eFaktura på de regningene der tjenesten er tilgjengelig. Hun er slipper å taste kidnummer og kan bare trykke ”ok” i nettbanken.

  
Siden nyttår er det inngått over 800 000 nye eFaktura-avtaler. Forventet volum i år tilsier nærmere 9,5 millioner regninger.

Rundt 650 000 nordmenn, omtrent 30 % av nettbankkundene, benytter seg av tjenesten. I gjennomsnitt har hver person 3,1 eFaktura-avtaler.

  
Tele2 har tilbudt eFaktura i to år og er blant de bedriftene i Norge som har inngått flest eFaktura-avtaler med sine kunder.

  
Tele2 jobber kontinuerlig for å tilby markedets beste priser mot sluttbruker. For at vi skal kunne gjøre dette, kreves det at vi hele tiden tenker nytt, samt finner nye måter å kutte kostnader på, som igjen kommer våre kunder til gode.

Et viktig ledd i denne prosessen har vært lanseringen og aktiv markedsføring av eFaktura. Tjenesten har blitt tatt svært godt i mot av våre kunder, som opplever eFaktura som en langt enklere måte å betale sine regninger på enn på den ”gamle måten”.

I tillegg sparer vi miljøet for unødvendig mye bruk av papir. Så langt har en betydelig andel av våre kunder tatt i bruk denne tjenesten.

Det er vi godt fornøyd med, forteller administrerende direktør i Tele2, Haakon Dyrnes.

  
Markedsundersøkelser viser at brukerne er svært godt fornøyde med eFaktura. De største fordelene med eFaktura oppleves å være at det er enkelt, lettvint og tidsbesparende, sier Marianne Arveng, forretningsansvarlig for eFaktura i BBS.

Mange bedrifter har valgt å fjerne fakturagebyret til kunder som benytter eFaktura, og det gjør at kundene kan spare flere hundre kroner i året.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no