Meny
05.02.2006

OSO Hotwater går så det spruter

Eksportverdien fra berederprodusenten i Hokksund ble i 2005 hele 150 millioner kroner, en økning på 28 prosent fra året før, og klart over budsjettet.
Av totalomsetningen på 350 millioner kroner utgjør eksporten nå i overkant av 45 prosent. I Norge har vi en markedsandel på 70 prosent i et svært konkurranseutsatt og prispresset marked. Det har vi lykkes med ved konsekvent å levere svært energieffektive høykvalitetsprodukter med lange garantier, uttaler viseadm. dir., Sigurd Braathen, og fortsetter: – Å bli større hjemme enn det vi er, ville tvunget oss til å endre kvalitetsprofil, og det ønsker vi ikke.

Vi må derfor se oss om utenfor landets grenser for å få enda bedre utnyttelse av produksjonskapasiteten. Da er det godt å se at strategien lykkes. OSO Hotwater er nå i ferd med å bli et kjent varemerke for miljøvennlig varmtvann i en rekke europeiske land, spesielt i Storbritannia.
 
Takket være suksessen på hjemmemarkedet har vi også kunnet investere tungt både i økt produktutvikling samt i nye og grensesprengende maskiner med høyere effektivitet og kvalitet. Produksjonslinjene for vår nye generasjon designberedere, Super S, som tas i bruk i disse dager, er fullautomatiserte med flere og mer avanserte roboter. Vi har likevel ikke behøvd å redusere arbeidsstokken nevneverdig. Vi har stadig ca. 130 dyktige fagfolk ansatt i Hokksund, avslutter Braathen.
  
Den grønne gründer Reidar Braathens filosofi er fra og med 2006 synliggjort og revitalisert i bedriftens kommunikasjonsstrategi. Slagordet Think Future vil bli konkretisert med utdelinger av årlige miljøpriser på 500 000 kroner fra OSO ECO Foundation.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no