
Mat-Norge, Apple Pay, Fitbit Pay og Garmin Pay gir friksjonsfrie kundereiser med RMA-Butikkstyring
På kort tid har RMA-Butikkstyring fått en solid posisjon når det gjelder fremtidens butikk. Dette er teknologi som gjør en forskjell for kunder, ansatte og eiere. Det har raskt blitt mange butikker over hele Norge som benytter RMA-Butikkstyring, og i disse butikkene kan kundene bruke Apple Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay og mange andre betalingsløsninger. – Vi jobber hver dag for å skape en friksjonsfri og enkel kundereise, sier CEO i Mat-Norge, Hans Olav Bakås.

Hans Olav Bakås, CEO av Mat-Norge.
Det
har lenge vært kjent at kunden i en butikk med Mat-Norge sin teknologi får
enkel adgang til butikken ved å «tæppe» seg inn.
Det som ikke har vært like kjent er at i
butikker med RMA-Teknologien så kan kunden enkelt bruke Apple Pay, Fitbit Pay,
Garmin Pay og lignende løsninger.
Betalingsteknologi står sentralt i Mat-Norge
sitt utviklingsarbeid, og det jobbes med flere betaling-, inn- og
utsjekkingsprogram, for å utvikle fremtidens kundereiser på helt nye måter,
hvor også biometri står sentralt.
Etterspørsel etter
frihet
Energikrisen og økt press på marginer i
dagligvarebransjen har igjen skapt en ny bevissthet hos butikkene rundt
nødvendigheten av å ta i bruk teknologien for å sikre en bærekraftig utvikling.
– Tilbakemeldingene vi får fra butikkene er at
teknologien Retail Multi Automation (forkortet RMA) gir gode kundeopplevelser,
betydelig fleksibilitet for kunder og ansatte, som igjen gir effektivisering
gjennom å jobbe smartere, men også en frihet og kontroll som lenge har vært
etterspurt fra butikkene, sier Bakås.
– Friksjonsfrie-kundereiser står derfor
sentralt i all vår utvikling, hvor vi effektiviserer drift og handleopplevelser
på en rekke områder, forteller Bakås.
Mat-Norge jobber i dag med små og store
butikker over hele Norge.

En enklere hverdag
Mat-Norge skal bestandig ligge i front på
utviklingen av autonome butikker som sikrer enkel og friksjonsfri inn- og
utsjekk av butikker, og gode kundereiser – samtidig som butikkene har god kontroll
på hvem som bruker butikken.
– Betalingsteknologi står sentralt i dette
arbeidet, og RMA-Butikkstyring var tidlig ute med å støtte mobilbetaling. Vi er
langt fremme i arbeidet rundt å bruke biometrisk betalingsløsninger. Vår
strategi er at det skal være enkelt for alle kunder uansett alder og digital
kompetanse; kunden velger det som fungerer best for dem, sier Bakås.
Biometriske løsninger blir nok det nye store.