Meny
15.09.2014

Michelin-kokkens drømmekjøkken

Electrolux Grand Cuisine er verdens første profesjonelle kjøkkensystem utviklet for hjemmebruk.

–Dette er et spesialdesignet matlagingssystem med de samme funksjonene som leveres til proffmarkedet og til et flertall av Europas Michelin-restauranter. Grand Cuisine er vår mest eksklusive kjøkkenserie noensinne, og den selges bare i prosjekter der kunden får anledning til å påvirke både design og tilpasninger ut fra sine behov, sier markedssjef Lena Wånemark i Electrolux Norge. 

Økt interesse for matlaging
De siste årene har interessen for matlaging og unike matopplevelser økt. Vi har blitt mer opptatt av kvalitet, gode råvarer, smak og nytelse. Restaurantene og deres mesterkokker har med sine kulinariske opplevelser gitt nye inspirasjon til forbrukere og interessen for matlaging hjemme.  

Spesielt for hjemmebruk
Electrolux Grand Cuisine er designet og utviklet spesielt for hjemmebruk og består av ni eksklusive kjøkkenprodukter for matlaging: intelligent kombidampovn, gassbluss, hel induksjonsplatetopp, skålformet induksjonstopp, krom grilltopp, presis vakuumpakkemaskin, profesjonell kjøkkenmaskin og skreddersydd ventilasjonshette. 
  Grand Cuisine er utelukkende basert på hjemmekokkens nye behov. Med den ultraluksuriøse kjøkkenserien viderefører Electrolux sin profesjonelle erfaring ut til luksussegmentet av forbrukermarkedet. 
  – Det vi har gjort, er å overføre våre profesjonelle kjøkkenmaskiner til hjemmekjøkkenet. I serien inngår blant annet markedets mest eksklusive ovner med integrert induksjons-wok, gassbluss og store koketopper med åtte soner. Dette er svært dyre produkter der prisen inkluderer en produktspesialist som kommer hjem til kunden for demonstrasjon og gjennomgang av produktene, sier Wånemark. 
  Målgruppen for den eksklusive kjøkkenserien er luksussegmentet av forbrukermarkedet. Dette er produkter for de ganske få som har råd til å kjøpe det lille ekstra. Electrolux har allerede levert flere Grand Cuisine-moduler til pengesterke forbrukere i Sverige og England. Nå står det norske ”high-end” segmentet for tur.  

Eksklusiv målgruppe
– Vi lanserte Grand Cuisine i England i fjor og har allerede solgt serien til en eksklusiv målgruppe i både England og Sverige. Kjøper man hele utstyrsserien, eksklusive Molteni-komfyren, snakker vi om en prislapp på 80 000 euro, eller nærmere 700 000 kroner. Da kommer innredningen i tillegg. Det sier seg selv at dette ikke er produkter for hvem som helst. Det blir spennende å se hvem som blir den første innehaver av Grand Cuisine serien i Norge, sier Wånemark.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no