Meny
06.02.2011

THINK inn i varebilmarkedet

THINK annonserer inntreden i det voksende segmentet for elektriske varebiler. To splitter nye utslippsfrie varebiler er utviklet for å møte det voksende behovet for renere vareleveranser i byer og tettsteder.

Den første av de to varebilene ble introdusert 25. januar i år. THINK City N1 er typegodkjent i henhold til europeiske standarder for varebil og har en lastekapasitet på maks 237 kilo og 700 liter totalt lastevolum.

THINK City N1 gir betydelige skattefordeler i mange europeiske markeder.
  
THINK Compact blir introdusert senere i år, med en utvidet lastekapasitet på 900 liter.

Den elektriske varebilen er spesialdesignet for flåtesalg i Frankrike gjennom den franske stats innkjøpsordning UGAP.

Også spanjolene viser stor interesse for denne bilen med utvidet lasterom.
 

THINK City-platformen
Varebilene er basert på den eksisterende THINK City og representerer en ny og bredere markedstilnærming for THINK.

Flere biler på THINK City-plattformen demonstrerer fleksibiliteten i rammekonstruksjonen og gjør det mulig for THINK å fokusere enda sterkere på rene, urbane løsninger.

Flere varianter på samme plattform er under vurdering og vil igangsettes dersom markedet for nullutslipps varebiler øker som forventet.
  
– Vi ser et stort potensial i en serie med varebiler basert på THINK City plattform.

Det er mange og store kundegrupper for denne typen biler, alt fra private bedrifter, stat og kommune til for eksempel postvesenet.

Vareleveranser med forholdsvis korte strekninger og mange start og stopp er perfekt for en elbil.

Vi ser i markeder over hele verden at etterspørselen etter de små varebilene vokser.

Dette kan bety viktig volumøkning for en nisjeprodusent som oss, sier Barry Engle, administrerende direktør i THINK, Barry Engle
 

Øker tempoet
Han legger til: – Vi gjorde store fremskritt i 2010 med videreutvikling av markedslederen THINK City, vi startet produksjon i USA og vi har gått inn i helt nye markeder.

I 2011 vil vi sette opp tempoet et hakk og gjøre oss enda mer attraktive hos kundene gjennom nye produkter, større distribusjonsapparat og flere ressurser i salgs- og markedsavdelingene.
  
Inntredenen i varebilsegmentet kommer rett etter en rekke oppdateringer på THINK City, utviklet og levert i markedet de siste 12 månedene: I 2010 introduserte THINK den første 2+2-seter-versjonen med plass til barna i komfortable og praktiske seter bak.

THINK leverte også fjerde generasjons elektrisk drivsystem, klimaanlegg, ESP (Elektronisk stabilitetsprogram) og godkjenning for salg i USA etter amerikanske regelverk.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no