Omfattende servicekontrakt til Wärtsilä
Avtalen har en varighet på fem år, med opsjon på ytterligere fem år.
– Dette er en omfattende og langsiktig avtale som gir Seadrill en svært tett oppfølging fra vår side. Kontrakten vil bidra til å optimalisere driften og minimalisere nedetiden, sier Sveinung Hansen, adm. dir. i Wärtsilä Norway.
DMC
Avtalen baserer seg på Wärtsiläs Dynamic Maintenance Concept (DMC), der partene jobber sammen for å optimalisere vedlikeholdet av motorene og minimalisere nedetiden.
Dette gjøres blant annet gjennom overvåking av motorene, der Wärtsiläs eget CBM softwareutstyr vil bli installert.
Dette innebærer at man i forkant sammen med Seadrill planlegger inspeksjoner og vedlikehold av motorene.
Optimal Support Manager
I tillegg omfatter kontrakten teknisk support, en dedikert Opetational Support Manager samt levering og tilgjengelighetsgaranti på reservedeler og servicepersonell fra Wärtsilä sine lokasjoner globalt.
Boreriggene, som kontrakten omfatter, er lokalisert i Norge, Asia, Brasil, Kina og Vest-Afrika.
– Vi har lang erfaring med å skreddersy totalløsninger for kundene våre. Seadrill, som er en viktig kunde for oss, vil kunne nyte godt av Wärtsiläs kompetanse på dette området, sier Account Manager Deanne Fossedal i Wärtsilä Services.
Wärtsilä Services i Norge vil håndtere avtalen for Wärtsilä-konsernet globalt.