14.12.2009
Facebook åpner nordisk salgskontor i Stockholm
Facebook har åpnet nordisk salgskontor i Stockholm. – Vi ser et stort potensial i det nordiske markedet, sier nyutnevnt nordisk salgssjef Martin Ingemansson.
Martin Ingemansson leder salgskontoret som skal selge annonseløsninger til nordiske kunder og skal bygge opp Facebooks annonsesatsning i Norden.
– Med vårt nye nordiske kontor har vi mulighet til å gjøre de unike annonseringsmulighetene på Facebook lettere tilgjengelig for nye og eksisterende kunder i hele regionen, sier Blake Chandlee, visepresident for Facebook i Europa.
– Ingemansson og hans team har den bransjeerfaringen vi ser etter, og vi er svært glade for å ha dem om bord.
Det nordiske salgskontoret gjør at Facebook kan tilby full støtte og service lokalt og hjelpe nordiske kunder med å utvikle og gjennomføre kampanjer som kan ha stor innvirkning på deres forretning, sier Chandlee.
Med mer enn 8 millioner aktive bruker i Norden og 1,5 millioner i Norge er Facebooks investering i regionen et strategisk steg for å styrke engasjementet i Norden. S
tadig flere annonsører ønsker å kommunisere interaktivt med nåværende og potensielle kunder, og med det nye salgskontoret svarer Facebook på dette behovet i Norden.
– Vi ser et stort potensial i det nordiske markedet, sier Martin Ingemansson.
– Facebook gir virksomheter mulighet til mer enn enkle ”klikk”-annonser.
De kan samhandle med brukerne på nye og kreative måter på en av verdens mest populære plattformer.
Før Ingemann startet i Facebooks Norden-kontor, ledet han det nordiske MySpace-initiativet.
Facebooks salgsteam arbeider med noen av verdens største merkevarer. Selskapet har salgskontorer i USA, Canada, England, Australia, Frankrike, Italia, og nå også i Norden.
– Med vårt nye nordiske kontor har vi mulighet til å gjøre de unike annonseringsmulighetene på Facebook lettere tilgjengelig for nye og eksisterende kunder i hele regionen, sier Blake Chandlee, visepresident for Facebook i Europa.
– Ingemansson og hans team har den bransjeerfaringen vi ser etter, og vi er svært glade for å ha dem om bord.
Det nordiske salgskontoret gjør at Facebook kan tilby full støtte og service lokalt og hjelpe nordiske kunder med å utvikle og gjennomføre kampanjer som kan ha stor innvirkning på deres forretning, sier Chandlee.
Med mer enn 8 millioner aktive bruker i Norden og 1,5 millioner i Norge er Facebooks investering i regionen et strategisk steg for å styrke engasjementet i Norden. S
tadig flere annonsører ønsker å kommunisere interaktivt med nåværende og potensielle kunder, og med det nye salgskontoret svarer Facebook på dette behovet i Norden.
– Vi ser et stort potensial i det nordiske markedet, sier Martin Ingemansson.
– Facebook gir virksomheter mulighet til mer enn enkle ”klikk”-annonser.
De kan samhandle med brukerne på nye og kreative måter på en av verdens mest populære plattformer.
Før Ingemann startet i Facebooks Norden-kontor, ledet han det nordiske MySpace-initiativet.
Facebooks salgsteam arbeider med noen av verdens største merkevarer. Selskapet har salgskontorer i USA, Canada, England, Australia, Frankrike, Italia, og nå også i Norden.