Meny
03.06.2009

PayPal satser i Norge

PayPal, en av verdens fremste tilbydere innenfor betalingsløsninger på Internett, satser på det norske markedet.
En økt satsning på det norske markedet skal gjøre det enklere å benytte seg av betalingsløsningen og tilby et bredere tilbud av PayPals tjenester til norske internettbutikker.
En norsk internettside er allerede lansert. Satsingen er en del av strategien om å oppnå en markedsandel på 12–14 % av den globale e-handelen.
Det forventes at PayPal dobler omsetningen fra 2,4 milliarder dollar i 2008 til omkring 5 milliarder dollar i 2011.


Internetthandel uten kontoopplysninger
– Norge er et av de landene der det handles mest på nett, og der netthandel øker mest.
PayPal er en løsning for dem som gjerne vil handle online, men som ikke ønsker å oppgi bank- og kredittopplysninger. Derfor er det et sikkert og enkelt system som gagner både selgere og kjøpere, sier Jean-Francois Rochet, sjef for PayPal i Norden.

Over 160 000 websider i Europa tilbyr i dag betaling gjennom PayPal. En av fordelene med PayPal er hurtigheten i transaksjonen. Selgeren har pengene på sin konto nesten umiddelbart etter at kjøperen har betalt. 


175 millioner brukere
PayPal er en av verdens største leverandører innenfor internettbetaling. Det finnes i dag i 190 markeder og har 175 millioner brukere.
PayPals norske side vil gjøre det enklere for brukerne å benytte seg av tjenesten, samtidig som den gir norske nettbutikker tilgang til et mye større marked.

– Med PayPal gir vi norsk e-handel mulighet til å nå en global kundegruppe, sier Jean-Francois Rochet. I tillegg vil norske nettbutikker som tilbyr PayPal, dra fordel av å tilby en sikker løsning til sine lokale kunder.

– PayPal tilbyr skreddersyddde betalingsløsninger sikkert og enkelt for alt fra små til verdensomspennende selskaper.
Tidligere undersøkelser gjort av PayPal har vist at inntektene til større selskap økte med 5–15 prosent etter at de implemeterte PayPals løsninger.
– En del av forklaringen ligger i at man gjennom å tilby våre løsninger når en meget stor gruppe konsumenter, avslutter Jean-Francois Rochet.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no