Meny
15.03.2009

Skipstransport fra dør til dør

Skipstransport er både sikkert, punktlig, miljøvennlig og kostnadseffektivt. Høy frekvens på avgangene og et omfattende europeisk logistikknettverk i DFDS-konsernet, gjør DFDS Lys Line til Norges ledende på containertransport.
– Fra kontinentet har vi en transporttid på 48 timer og minimum tre ukentlige avganger.
Jeg tror ikke det mange som gjør det mye fortere og med høyere seilingsfrekvens, sier Per Møller, leder for dør-til-dør-virksomheten til DFDS Lys Line.

– Legg til høy punktlighet, et stort og fleksibelt rutesystem og konkurransedyktige

priser, og du har markedets beste transportløsning med faste ruter til Rotterdam, Hamburg,

England, Belgia, Irland og Spania, direkte ruter mellom kontinentet/UK og Trøndelag, samt tilgang til et stort DFDS-rutenett i Baltikum, sier Møller.

I Oslo-regionen går DFDS Lys Line bl.a. til Oslo, Moss og Brevik og har et samlet containervolum på mer enn 70 000 containerenheter årlig.
Dagligvarer og såkalte "fast moving consumer goods" utgjør store deler av volumet. Et stort nytt satsingsområde

for DFDS Lys Line er reefer-containere for matvarer som krever kjøling. Frossen pizza, brødvarer, frukt og grønt er blant varene som trenger temperaturkontrollerte omgivelser.

– Slike leveranser er mer krevende enn normale containere, men det passer godt med selskapets høye kompetanse, sier Hans-Jørgen Wibstad, adm. dir. i DFDS Lys Line.


Kontroll over hele transportkjeden
Rederiet eier containerterminaler i både Oslo og Moss – i tillegg til i Grenland (Brevik) og Kristiansand.

Eierskap i terminalene gir kundene trygghet for at alt fungerer som det skal. Fast innleide biler sørger for effektiv transport til bestemmelsesstedet.

Miljømessig er sjøtransport en god løsning som bidrar til å avlaste veienettet. Små utslipp er en av fordelene, men like viktig er det at veiene blir avlastet og slitasjen og støy reduseres.


Størst i Norge
– I tillegg til containertransport er DFDS Lys Line størst i Norge på sjøtransport av papir fra Norge til markeder i Europa.
Rederiet er dessuten en betydelig aktivitet innenfor bulk shipping og er lokalt ansvarlig for DFDS konsernets ro-ro-skip med flere ukentlig avganger til Kontinentet og England, avslutter Hans-Jørgen.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no