Meny
07.12.2008

Ulstein Design kåret til årets gaselle

– Innovasjon er vår drivkraft. Vi er anerkjent for innovasjon og for Ulstein X-bow, og det gir oss inspirasjon for videre utvikling, sier leder for forretningsområdet Design & Solutions i Ulstein Group, Tore Ulstein.
På en konferanse i Ålesund 14. november ble Ulstein Design kåret til Møre og Romsdals "Gaselle 2008" av avisen Dagens Næringsliv.


Design i fokus
Ulstein Design mottok også denne utmerkelsen i 2007, og da også på nasjonalt nivå.

Det å bli utropt til gaselle for andre år på rad betyr at kundenes interesse for vår design er økende, og at vi tar en økende del av markedet. Det gjelder også andre steder verden og er et godt tegn på at vi er i ferd med å globalisere vår virksomhet på en vellykket måte, sier Rolf Inge Roth, adm. dir. i Ulstein Design.

– Ulstein har bevist sin suksess innenfor ofshoresegmentet, men vi skal ikke avgjøre dette. Vi vil skape et robust designnettverk, og vi har en forpliktelse til å utvikle dette innenfor heavy offshore og shortsea shipping.

Vår vilje til å skape noe nytt og vår evne til å realisere våre ambisjoner om å vokse vil være avgjørende i fremtiden, sier en optimistisk leder av Design & Solution-området i Ulstein Group, Tore Ulstein.


Kunnskap og kompetanse
– Samhandling med andre Ulstein-selskaper i konsernet er avgjørende for leveransene til Ulstein Design.

Den merverdien som Ulstein Design tilbyr sine kunder, er et resultat av kunnskap som er ervervet gjennom årene fra bedrifter i Ulstein Group og fra det maritime miljøet generelt, understreker Roth.

– I en tid med stor etterspørsel og aktivitet er fleksibilitet og engasjement de viktigste suksessfaktorene blant våre ansatte.

Stor interesse og engasjement blant våre ansatte til å utvikle arbeidsplassen sin er avgjørende for å lykkes i et voksende selskap som Ulstein Design, sier Roth.


Hva er en Gasellebedrift?
Gaselle er en betegnelse på raskt voksende selskaper, og kåringen av gaseller, er en årlig begivenhet.

For å oppnå gasellestatus må selskapet ha doblet sine salgstall de fire siste årene fra minst én million kroner det første året og vist et samlet, positivt driftsresultat.

Vinnerne velges av Dagens Næringsliv i samarbeid med kredittvurderingsbyrået Dun & Bradstreet.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no