Meny
04.09.2008

Banebrytende milliardteknologi til ti norske byer

Océ har brukt 350 millioner euro, eller 2,8 milliarder norske kroner på å utvikle en helt ny fargeteknologi.
Nå lanseres verdensnyheten Océ CrystalPoint i ti norske byer ved hjelp av et spektakulært visningsrom på hjul – et to etasjers vogntog på størrelse med et hus. Leverandøren av profesjonell digital print, Océ, lanserer nå fargeteknologien Océ Crystalpoint i Norge. I perioden 18.–29. august fikk ti norske byer besøk av Océs rullende visningsrom, et vogntog på to etasjer og med en flate på 100 kvadratmeter, der selskapet demonstrerte den nye printerløsningen Océ ColorWave600 – den første printerløsningen som benytter den nye fargeteknologien. – Det har kostet 350 millioner euro å utvikle fargeteknologien Océ CrystalPoint, og lanseringen, som gjøres over hele verden, er den desidert største i selskapets historie. For grafisk bransje, trykkerier og andre med profesjonelle krav til printerløsninger er dette en begivenhet. For Océ er nyheten så viktig at vi har reist ut til ti norske byer for å presentere den for nye og gamle kunder, sier Henning Hagelund, produktsjef i Océ Norge, med produktansvar for Océs nordiske virksomhet. Océ Crystalpoint skal være et betydelig fremskritt fra de to teknologiene som har vært standard frem til i dag: InkJet og toner. Den nye teknologien kombinerer de to på en innovativ måte. Selskapet fremhever disse fordelene: høyere presisjon, mulighet for å printe på mange ulike overflater, ingen behov for etterbehandling, svært lang holdbarhet og motstandsdyktighet mot ulike klima- og værmessige forhold samt kostnadsbesparelser for brukerne. – Océ Crystalpoint-teknologien er en teknologisk nyvinning i ordets rette forstand og byr på enorme muligheter. Vi demonstrerer den nå på printerløsningen Océ ColorWave600, men forventer at den også vil bli benyttet i blant annet LCD-skjermer og kretskort i industrien i løpet av få år, sier Hagelund.
« Tilbake

 CMS by Makeweb.no