Meny
04.09.2008

Schneider Electric styrker sitt merkenavn

Schneider Electric-konsernet opplyser til Ny Teknikk at de har doblet omsetningen de siste fire årene.
Produktspekteret skal nå styrkes, og samtidig skifter gruppens varemerker navn til Schneider Electric. – Som en følge av ekspansjonen og den positive utviklingen vil konsernet nå satse på å samle alle sine kjente merkenavn i ett: Schneider Electric. Dette opplyser markedsdirektør Steinar Bakke. Prosessen begynner i 2008 og vil fortsette i flere år fremover. Målet for prosjektet er å oppnå synergieffekter, skape et sterkt merkenavn og forenkle markedsføringen. Norwesco blir til Schneider Electric – Allerede i høst vil Norwesco begynne å ”migrere”, det vil skifte navn og styrke seg med ny teknologi og flere funksjoner. Schneider Electrics installasjonsmateriell skal tilby sluttbrukeren økt komfort, enkel installasjon og mulighet for å spare energi, sier Bakke. Også en del produkter fra Merlin Gerin og Telemecanique vil i løpet av høsten 2008 få ny forpakning med bare Schneider Electric-logo. – Det er viktig å poengtere at produktet inni foreløpig vil være likt det gamle, og el-nummeret beholdes, tilføyer Bakke. Ny visjon og strategi – Schneider Electric har som visjon å hjelpe samfunnet med å oppnå mer med mindre bruk av ressurser, sier Bakke. Det dreier seg både om å effektivisere bruk av strøm og samtidig utnytte ressurser bedre. Vi vil gi kundene en konkret gevinst ved hjelp av brukervennlige og innovative løsninger. – Høy produktkvalitet og god kundesupport er alfa og omega for våre kunder. Vi bestreber oss derfor på å besvare telefoner raskest mulig og måles på det. I vårt kundesenter er det mange kompetente og engasjerte medarbeidere som har hundre prosent fokus på å gi kundene den støtten de trenger – både når de velger produkt og etter kjøpet, poengterer Bakke. Investeringer i forskning og ny teknologi Ny Teknikk får opplyst at forskning, kundefokus og innovasjon er tre nøkkelbegreper bak konsernets ekspansjon. Selskapet satser 5 % av sin omsetning på forskning og utvikling. Et eget investeringsselskap, Schneider Electric Ventures, ble etablert i 2000 med et fond på 50 millioner euro for å fokusere på investering i nystartede selskaper basert på banebrytende teknologier: mikroelektronikk, nanoteknologi, smarte materialer, optoelektronikk, trådløs kommunikasjon, sensorer, ny software, services og nettverksapplikasjoner innen energi og industri. Nye strategiske oppkjøp og avtaler I juni 2008 signerte Schneider Electric en avtale for oppkjøp av RAM Industries i USA. RAM er en ledende produsent og leverandør av løsninger for å styre temperatur, ventilasjon osv. Deres produkter selges hovedsakelig til maskinbyggere, bl.a. i Europa. Oppkjøpet skal styrke Schneider Electrics posisjon innenfor energieffektivitet på globalt nivå.
« Tilbake

 CMS by Makeweb.no