Meny
01.05.2008

Motorola City by Soulpolice går globalt

Soulpolice har operert på den globale arena det siste halvåret. De fikk Motorola som kunde høsten 2007.
Utallige arbeidstimer senere er Motorola City lansert, og Soulpolice har blitt en internasjonal aktør.
  
- Prosjektet startet med Motorola i Chicago og BBDO i New York. Det har vært en stor utfordring for et lite byrå som Soulpolice å gjøre et så omfattende prosjekt over Atlanteren, sier daglig leder, Martin Devold Soknes i Soulpolice.
 
Det norske interaktive byrået Soulpolice har vært med på både regi og produksjon av et omfattende interaktivt prosjekt for Motorola i USA. Løsningen er blitt så godt mottatt at den skal lanseres globalt.
  
Prosjektet er et samarbeid mellom BBDO New York, fotograf Simon Thorpe i London og Soulpolice i Oslo. Det dreier seg om Motorolas B2B-virksomhet innenfor sikkerhetsløsninger på det offentlige markedet med 35 teknologisk avanserte produkter. Kundegrupper er offentlige instanser, sikkerhetssjefer, brannvesen, politi, sykehus mm.
 
Interaktiv reklame
”Arkitektene” bak prosjektet i Soulpolice er Erlend Tangen Istad og Christian Westerberg. De står bak flere interaktive prosjekter de siste årene.
   
– Vi bruker levende bilder, lyd og fortellerteknikk for å presentere noe som er seriøst og teknologisk avansert, sier Westerberg. – Det at vi i tillegg til den teknologiske og interaktive kompetansen har reklamefaglig bakgrunn gjør vårt valg av løsninger annerledes.

BBDO kom med skisser. Soulpolice har arbeidet med prosjektet fra idé til design, oppbygging og endelig resultat.
  
Det er brukt mye tid på detaljer slik at all design og interaktivitet oppleves sømløst. Utfordringene og telefonkonferansene har stått i kø. 
 
Interaktiv by
Soulpolice styrke er kombinasjonen av reklamefaglig forståelse og spisskompetanse på interaktive medier.
  
– Vi lager skreddersydde løsninger og har sterk fokus på design, detaljer og gjennomføring. Det krever at vi går dypt inn i materien og får en grundig forståelse.
Alle oppdrag har forskjellige formspråk og innfallsvinkler, forklarer Westerberg.
   
For Motorola har Soulpolice valgt å presentere Motorolas 35 løsninger i en gigantisk, interaktiv by – Motorola City. Her kan man navigere seg gjennom en rekke situasjoner og scenarier på flere nivåer.

Det er sømløse overganger mellom passiv video og selvnavigering. De mange lydsporene er synkronisert slik at de tilpasser seg vindu og situasjon. Brukeren selv merker ikke overgangen fra film til bilde. Alt er modularisert slik at det ikke blir brudd eller venting – man er alltid i ”settingen”.
  
– Vi har fått ubegrenset tillit fra BBDO. Design er i fokus hele tiden, ikke minst fordi vi tar sikte på å konkurrere med de beste internasjonalt, sier Westerbrg. 
 
Go global
Soulpolice har laget flere store verdener eller interaktive universer og har allerede bevist at de kan håndtere store og omfattende prosjekter.
  
Løsningen har blitt veldig godt mottatt hos Motorola, ikke minst hos salgspersonell verden over som bruker Motorola City når de skal presentere produktene for nye og potensielle kunder.

Motorola og BBDO i USA har nå bestemt seg for å globalisere Motorola City, først i Europa, deretter i Asia. Det betyr enda mer jobb for Soulpolice.
 
Jobber med de beste
I tillegg til BBDO USA og Soulpolice har selskapet Taylor James i London bygd byen, OLB har laget lydbildet, og den anerkjente fotografen Simon Thorpe har hatt fotoshoots i San Francisco og London for å lage alle situasjonene i det interaktive Motorola-universet.
  
– Med dette enorme prosjektet er Soulpolice også på den globale arena. BBDO har vært en fantastisk døråpner, avslutter Martin Soknes.
  
Soulpolice har mange store prosjekter i porteføljen. De har laget interaktive kampanjer og websider for bl.a. Gilde, IKEA, Norema, Bølgen og Mois Foodgarage, Hurtigruten, OpplevIbsen og DnBs reklamefilmer på nett, deriblant storsatsingen www.firetretoen.no.
 
For mer informasjon kontakt Martin Soknes, Soulpolice AS, martin@soulpolice.com, tlf. 21 54 82 50/97 02 23 70 eller se www.soulpolice.no
« Tilbake

 CMS by Makeweb.no