Meny
01.05.2008

Elektrobransjen må skjerpe seg: Halve Norge sliter med fagspråket

Hvor stor er egentlig en 42 tommers plasmaskjerm? Hvor mye er 90 desibel, og er det farlig? Hva er Pyrolyse?
Når du skal kjøpe en ny TV, PC, et stereoanlegg eller en annen elektrisk artikkel, er begrepene mange og vanskelige. Elektrokjeden Euronics tar dette på alvor når de nå åpner sin nye nettbutikk.

I jungelen av elektronikkprodukter er det mye å sette seg inn i. Det er svært mye å velge mellom, mange ulike modeller, og alle faguttrykkene som brukes, kan ta pusten fra de fleste.
  
Analysebyrået Norstat har gjennomført en undersøkelse på vegne av Euronics. Over halvparten av de spurte synes det er vanskelig å forstå alt som sies og skrives av faguttrykk. To av tre mener elektronikkbransjen må bli flinkere til å forklare begrepene.
  
– Dette bekrefter det vi har hatt mistanke om, sier Kirsti Berg, markedsdirektør i Euronics. Det er mange der ute som ikke forstår elektronikkbegrepene, og som trenger hjelp.

Vi mener det ikke finnes dumme spørsmål om dette. På euronics.no kan du nå få forklaring på det du lurer på, og man trenger ikke være teknofil for å ha glede av denne siden. En enkel oversikt og gode tilbud skal være i fokus. Vi lanserer vår nye nettside 31. mars, sier hun.

Bli kvitt all søppelmailen
Euronics vil også hjelpe nordmenn med andre utfordringer på nettsiden; det være seg råd om hvordan man blir kvitt uønskede e-poster, gode brødoppskrifter til brødbakemaskinen din, hvordan man kan bruke en foodprosessor eller klesvasketips.
  
– Vi har sett behovet for å gjøre noe med nettsidene våre lenge, men vi har brukt den tiden vi mener har vært nødvendig.

Når vi nå lanserer den nye nettbutikken som både gir råd og gode tilbud samtidig, vil vi at det skal bli skikkelig, Og skulle det være forklaringer som ikke er gode nok, setter vi stor pris på tilbakemelding fra forbrukerne, sier Kirsti Berg.
   
Euronics har selv kjørt forbrukertester for å finne ut hvor skoen trykker for kundene. Der viser det seg også at begrepsforklaringer og generell brukerinformasjon for produktene er noe kundene savner.

Målet med de nye nettsidene er at de blir bygd opp av Euronics egne elektronikk-spesialister.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no