Meny
22.05.2007

Hannover messe – worldwide events

Mange bedrifter sikter nå mot de hurtigst voksende økonomiske regionene i verden, og messearrangøren i Hannover, Deutsche Messe AG, har tatt utfordringen og globaliserer sine aktiviteter spesielt på fremtidsmarkeder som Kina, Tyrkia og India.
Deutsche Messe AG ”eksporterer” sine internasjonale fagmesser og tilrettelegger dem individuelt for de forskjellige markedene. Resultat: skreddersydde fagmesser for aktører som på sikt ønsker å operere internasjonalt.

Både på det kinesiske, tyrkiske og indiske markedet kommer nå fagmesser med utspring i Hannover, som blir arrangert over samme lest og med samme ekspertise som de store messene i Hannover. 
  
I perioden 10.–13.oktober arrangeres tre fagmesser samtidig på messeområdet SNIEC i Shanghai: CeBIT Asia, PTC Asia (laget etter mønster av MDA – Motion, Drive & Automation fra Hannover Messe) samt CeMAT Asia. Man regner med at disse messene vil trekke publikum så vel fra Kina som omkringliggende land.
  
Noen uker senere, i perioden 6.–10. november – arrangeres igjen tre parallelle messer i Shanghai: Industrial Automation Show, Metalworking and Machine Tool Show samt Energy Show.

Parallelt vil SWEG (Shanghai World Expo Group) arrangere tre øvrige utstillinger:  Information Technology & Equipment Show, Environmental Protection Technology and Equipment Show samt Scientific Technological Innovation Show. Dette vil gi de besøkende store synergieffekter.
  
India har også blitt et viktig marked for Deutsche Messes aktiviteter. I perioden 4.–7. desember arrangeres følgende fagmesser på det splitter nye messesenteret i Bangalore: Industrial Automation INDIA, Motion, Drive & Automation INDIA samt CeMAT INDIA.
  
Alle konsepter tar utgangspunkt i de erfaringer man har høstet etter mer enn 50 års arrangement av Hannover Messe på messeområdet i Hannover. Deutsche Messe er hovedansvarlig for den internasjonale markedsføringen av det nye messeområdet i Bangalore (Bangalore International Exhibition Centre).

Som verdens nest største vekstmarked etter Kina er India det optimale sted å utvide messeaktiviteter. Øvrige fremtidsmarkeder for Deutsche Messe inkluderer Brasil og Russland.
  
– Intensiveringen av våre internasjonale aktiviteter vil fortsette å være grunnpilaren i Deutsche Messes kjerneoperasjoner, bekrefter Sepp D. Heckmann, messeselskapets adm. direktør.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no