Meny
05.02.2007

Vil kulerund tyggegummipakning skape nye vaner?

Cadbury France går nye veier innenfor markedsføring av tyggegummi gjennom introduksjonen av en ny, kulerund plastpakning med 70 stykker i stedet for de 10 eller 20 som de konvensjonelle pakkene vanligvis inneholder.

Med denne innovasjonen sikter vi på å skape en ny plattform for tyggegummikonsumpsjon, forklarer Fabien Guyot, emballasjeutvikler i Cadbury Schweppes.

  

Hensikten med innovasjonen er å få brukeren til å sette fra seg pakningen hjemme, på jobben eller i bilen i stedet for, som vanlig, å putte den i lomma.

 

Slik etablerer man stasjoner der en kan hente seg en tyggegummi når det passer, mener produsenten.

  

Guyot sier at Cadbury France bestemte seg for den kulerunde formen på et tidlig stadium.

 

Derfor ble en krympesleeve det logiske valget, som dekormedium, føyer han til.

  

Oppgaven ble løst av Sleever International, Morangis, med hjelp av en folie av OPS – orientert polystyren – i tykkelse 60 my.

 

Filmen festes til beholderen med hjelp av UV-varme i stedet for damp, da denne metoden gir mye sikrere krymping for slike problematiske objekter.

  

Nyheten ble presentert av Sleever International på fagmessen Emballage 06 tidligere i høst.

 

Produktet blir markedsført under merkenavnet Hollywood i Frankrike, Trident i Spania og Stimorol i Nord-Europa.

 

Kilde: PackNews

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no